סדנת מסע למתגייסים

הזדמנות לעצור רגע אחד לפני שפורחים מהקן, להוריד טיפה את הקצב ולצאת למסע עם חברים טובים. להיות ביחד, לדבר, לטייל, לחשוב, להכיר, לנשום עמוק ובעיקר ליהנות. במהלך המסע נעסוק בין השאר בתכנים שקשורים ליציאה מהבית והמעבר מנעורים לחיים אזרחיים, ניגע בפרידה הצפויה מהבית וההשתלבות במסגרת חדשה וכל זאת באווירה נעימה של נופי מדבר ושקט.

התקופה הקודמת לגיוס לצבא ופרידה מהבית מאופיינת במתח גובר ובתחושות מעורבות בקרב בני נוער. זהו זמן בו מתחיל שינוי אצל מתבגרים/ות עם ההבנה כי פרק חיים הסתיים ומתחיל חדש. בזמנים כאלו כל מתבגר בוחן את עולמו הפנימי, את סביבתו ונדרש לקבל החלטות רבות באשר לעתידו הקרוב. הכניסה וההשתלבות לתוך מערכת היררכית, טוטאלית, שאינה דמוקרטית אינה מוכרת לרוב המתבגרים ומעוררת רגשות ומחשבות. תהליכי פרידה מהסביבה הקרובה המשפחה ושיגרת החיים המוכרת הופכים למסע מאתגר עבור מתבגרים.

אז למה לצאת למסע מגייסים?

  • הכנה מנטאלית לגיוס לצבא
  • גיבוש קבוצה וכיף
  • כי זאת הזדמנות טובה לעצור לרגע ולחשוב על הדרך

אז איך זה עובד?

טרם היציאה למסע תערך פגישת הכנה עם המתבגרים המשתתפים במסע ועם הוריהם. בהכנה נתאר את תכנית המסע ונקיים פעילות משותפת עם ההורים.

המסע יתקיים על פני שלושה ימים במקטע מתאים של שביל ישראל. בלילות המסע נלון בחניוני לילה בתנאים של לינת שטח. לאורך כל המסע ילווה את הקבוצה, מנהלן עם רכב שטח ומע"ר.

מה עוד צריך לדעת?

נשאף במהלך המסע להציף עד כמה שיתאפשר תכנים, שאלות, דעות ואמונות הקשורות בגיוס לצבא או יציאה לכל שירות התנדבותי אחר. נעשה זאת באמצעות פעילויות, מעגלי שיח ומפגשים עם דמויות משמעותיות. לאורך המסע המשתתפים ילמדו לנווט וייקחו חלק בהובלת הקבוצה, בבישול ארוחות, ארגון חניון ללינה ותיעוד. בתום המסע יתקיים טקס בהשתתפות ההורים וארוחה חגיגית בשטח.